Portfolio

Campagne zonIQ

ZonIQ heeft als (strategisch) doel gesteld energie voor haar klanten ‘betaalbaar, plezierig én duurzaam’ te maken. De zon is daarbij het speerpunt. ZonIQ wil zonne-energie voor iedereen zorgenloos beschikbaar maken. Wat is de propositie? In de campagne wordt vanuit de gedachte van een verhaal gewerkt. ‘Dat vormt de basis voor het reclame-idee, maar ook voor alle activatie, PR, content en online werk.’ Er zijn drie verhaallijnen die met elkaar verweven zijn: 1. Inspirationeel selling point: De zon heeft een oneindige hoeveelheid energie voor iedereen. In één minuut geeft de zon meer energie dan de hele mensheid nodig heeft in vier jaar. 2. Emotioneel selling point: Iedereen heeft een relatie met de zon. Ze geeft ons niet alleen warmte en licht, maar geeft ons ook elke dag positieve en schone energie. 3. Unique selling point: ZonIQ Daktest en Rendementtest. Op de site kunnen geïnteresseerden een tool invullen om te kijken of hun dak in aanmerking komt om zonne-energie mee op te wekken.